23.01.2014

Cartoon 03 || Lineart || Paint Tool Sai

Dzięki Betty za przypomnienie o istnieniu Paint Tool Sai'a x) Linearty dalej są dla mnie czasochłonne, ale przynajmniej kreska wygląda lepiej :3 Dodatkowo: Select Tool z Saia jest PRZECUDOWNY. Znacznie wygodniejszy niż photoshopowy.
PS: ten program NIE MA narzędzia do gradientów :P Nie wiem jak Was ale mnie to bawi :P

23 komentarze:

  1. Ten program nie ma wielu rzeczy łącznie z opacity jak większość japońskich programów do rysowania (no niektóre mylą density/flow z opacity) i jak większość japońskich programów ma smoothing dla krzywych które rysujesz ;) ludki z wyspy dużo lineartują xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, brak opacity też mnie rozwalił xD :) Ale zawsze kolorować można w innym programie :) Więc jakoś chyba da się z tym żyć xD

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. dzięki xD próbuję nowych rzeczy trochę :)

      Usuń
  3. No kurcze, ta strona Twojej twórczości niezmiennie mnie w sobie rozkochuje :D Super, że próbujesz takich nowych rzeczy, na pewno Ci to w przyszłości pomoże w pracy. A co do Saia - na czym polega to ułatwienie przy lineartach? Chodzi o stabilizer?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, stabilizer. Ma różne wartości, dzięki czemu możesz sobie wybrać taki najwygodniejszy do Twojej częstotliwości rysowania kresek (troche głupio to brzmi xD) ale chodzi o to, że np on może rysować kreskę, nawet jeśli oddalisz piórko od tabletu (w momencie poderwania lekko nadgarstka żeby przerwać kreskę i narysować kolejną - on dalej jakoś ją śledzi i trochę przedłuża) Oczywiście można to wyłączyć jeśli komuś to nie odpowiada xD :)

      Dodatkowo te selection tools (wand i inne) są świetne bo pokazują Ci podgląd co masz zaznaczone jako niebieskie wypełnienie, i program zapamiętuje że zaznaczałaś np kolejne elementy postaci oddzielnie (np twarz i pasemka włosów zostają oddzielnie jeśli pasemka są domknięte, więc potem możesz jednym zaznaczeniem nałożyć kilka kolorów, co jest cholernie wygodne bo nie trzeba tworzyć oddzielnej warstwy dla włosów, dla skóry i dla ubrania etc xD Tego tutaj nie widać, bo nie chciałam tego kolorować, po prostu całość zaznaczenia wypełniłam szarością, ale już sprawdzałam jak to działa i jest to znacznie lepsze i mniej czasochłonne niż w PS. :3

      Usuń
    2. Ja na tablecie to pracuję jak cepem, nie przymierzając, otwieram jedną warstwę i jadę jak po płótnie ;) A lineart zwykle ołówkiem, więc nie wiem, czy się skuszę, ale może...

      Usuń
    3. No, jak się tradycyjnie robi lineart, to na pewno workflow inaczej wygląda potem :) ja nie umiem ołówkiem rysować "na czysto" :D zawsze mi sie wszystko nadgarstkiem rozmazuje, brudzi i rozciera, a jak rysuję piórkiem to mam taką trzęsącą się rękę że linia wygląda jakby ktoś nie był pewny czy chce w ogole rysować XD :D

      Usuń
  4. to teraz sama musze zassac sai'a a nie tylko innym go polecac xD tak, sporo osob koloruje to potem w photoshopie :)
    a cartoony miodne. ale to juz mowilam :P kurcze, ona ma jakies imie ta twoja elfka czy tak poprostu przypadkowo ciagle powraca?
    pozdro!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie randomowa postać, po prostu do ćwiczeń :)

      Usuń
  5. Łaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Mistrzyni uroku, serio. Czy mogłabym sobie zapisać to na dysku? (kolekcjonuję prace innych, jak mam doła, to oglądam i się nawenowuję)
    Świetnie Ci idą takie urocze linearty, a pewnie też dużo radości z tego jest,
    Weny! :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no właśnie dosyć fajnie się przy tym pracuje xD Dużo zabawy z buźkami xD Boję się tylko że ktoś powie że stałam się przez to infantylna ^^"

      Usuń
  6. Ale ladne! Fajne to mango w Twoim wykonaniu, ja kupuje:) Co do lineartow.. nie myslalas o wykorzystaniu do nich po prostu Sketchbooka Pro? Ja rysuje w nim.. w zasadzie od momentu, gdy sprawdzilem pierwsza wersje, czyli jakas 2011, i od tej pory lineartowe rzeczy, luzne czy skonczone, robie tylko w nim. Wczesniej uzywalem do linii Paintera (w Photoshopie zrobilem doslownie jeden lineart w zyciu ;)), ale w nim wychodza zbyt czyste i idealne, trooche jak we flashu niemal. Jak Sketchbook wypada w porownaniu z SAI to juz nie wiem, bo akurat tego ostatniego sam nigdy nie testowalem ;) Czekam na moar rysunkow:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, w sumie to też jest pomysł - Sketchbook ma fajne narzędzia, ale jakoś do tej pory używałam go głównie do malowania (bardzo lubie pędzle ze Sketchbooka Pro) Ej wiesz co, sprawdze dzisiaj i porównam xD :)

      Usuń
    2. Ja akurat dokladnie odwrotnie - nigdy nic nie malowalem / nie kolorowalem w Sketchbooku, i nie umiem w jego brasze:) Ale do rysowania sprawdza sie dla mnie idealnie, najczesciej uzywam.. defaultowego olowka ;), lub jego jednej ze zmodyfikowanych wersji (oryginalny ma dziwnie limitowany rozmiar, plus czasem jest zbyt nieostry, zwlaszcza jak chcialbym uzyskac jakis ciut dokladniejszy lineart). Polecam:)

      Usuń
    3. EJ - FAKTYCZNIE ołówek jest najlepszy do lineartów! Próbowałam tym cienkim "copic ball-pen'em" coś robić ale jakoś dziwnie wychodziło. Ołówek sobie lepiej radzi XD Dzięki za podpowiedź, bo siedze już nad tym godzine, i przetestowałam wszystkie pisaki poza airbrushami, brushami i ołówkiem. xD .... (zakładałam że ołówek się nie nadaje xD) ...

      Usuń
  7. Kopara w dół :o wow... Kurde, to jak - kiedy zaczynasz prace w dreamworks^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uznaję to za komplement :3
      a tak serio, to mi jest naprawdę dobrze w CA :P póki mnie nie wywalą, nigdzie się nie ruszam! :)

      Usuń
    2. Jak ja Ci zazdroszczę stałej pracy w fajnej firmie a granicą...

      Usuń
    3. No to supero~! Najważniejsze, żeby się miło pracowało. :D Wtedy praca (zazwyczaj^^) staje sie przyjemnością, a nie smutnym obowiązkiem :)

      Usuń
    4. Na razie nie narzekam :P

      Usuń
  8. jak się podoba to gdzie trzeba kliknąć ? :)

    OdpowiedzUsuń