14.02.2014

Good stuff || 09

Kolejne przydatne linki:
"Lets get real about concept art" artykuł napisany przez Anjin Anhu na temat tego czym concept art tak naprawdę jest, i dlaczego ludzie mają nierealistyczne wyobrażenia na ten temat. Muszę przyznać że jest to jeden z niewielu branżowych artykułów, których szczerość zrobiła na mnie wrażenie. Mało kto w tej branży wychodzi przed szereg i jak to ujął Matt Rhodes "ściąga spodnie". Jeśli temat was zainteresował, polecam również zajrzeć do jego starego artykułu na temat pracy concept artysty w Bioware: "Concept art behind scenes". PS: naprawdę proszę Was byście wzieli te dwa artykuły za PRZYKŁADY. Nie definiują one CAŁEJ branży. Mam wrażenie, że każda firma ma swoje wyobrażenie na to czym concept art jest i jak powinno się go używać, dlatego miejcie na uwadze, że w innych firmach podejście może być odmienne.

The Collective Podcast - seria bardzo długich i upakowanych anegdotami podkastów prowadzonych przez Asha Thorpa, który zaprasza na pogaduchy swoich przyjaciół i znajomych z branży (zdaje się że sporo z nich poznało się poprzez Polycount forum) Podkasty są niemal w 100% nastawione na to by gość mówił o swojej drodze kariery, czasem skupiają się na jakimś projekcie przy którym gość programu pracował. Dużo śmiechu i szczerych życiowych porad. Bardzo polecam.

Level UP stream - jeśli ktoś jeszcze nie zajrzał w to miejsce: Darek Zabrocki i Wojciech Fus prowadzą livestream, robią overpainty i od czasu do czasu zapraszają jakichś fajnych gości. Co prawda nie do końca rozumiem czemu robią to po angielsku, kiedy zagranicznych streamów o tym charakterze jest na pęczki, a Polska świeci pustkami i ta nisza tylko czeka, żeby ją wypełnić treściwymi materiałami w języku ojczystym. Mamy w Polsce setki fantastycznych artystów, czy to w dziedzinie ilustracji, 3d, animacji, designu, czy sztuce wysokiej, dlatego wydaje mi się, że byłoby to świetną inicjatywą. Chętniej bym posłuchała livestreama z Klickiem czy Jakkasem niż z Jamesem Zappatą, którego wszędzie na necie jest pełno. Jeśli ktoś prowadzi już tego typu podkasty - rzućcie linkiem - a jeśli nie: błagam, niech ktoś zacznie!

7 komentarzy:

  1. Mam takie samo zdanie co do Wojtka Fusa i Darka Zabrockiego (Darka, nie Daniela, kochanie :D). Oglądałabym ich stream, gdyby nie to, że mówią po angielsku - denerwuje mnie ich akcent, nie jestem w stanie tego słuchać dłużej niż godziny, a i wszystkie nie rozumiem do końca. Gdyby zrobili to po polskiemu, za odbiorców obrali polskojęzycznych ludzi i zapraszali artystów z Polski, byłabym wniebowzięta.

    Dzięki za linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za poprawę błędu - już zmieniłam w poście ^^"

      Bardzo dosadnie LevelUP oceniłaś, i też mam podobne odczucia. Wydaje mi się, że żeby prowadzić tego typu programy, trzeba najpierw umieć sobie radzić z tym w języku ojczystym. Trudno jest zabawiać kogoś obcego przez 3 godziny a co dopiero w obcym języku i to jeszcze na żywo, bez możliwości wycinania problemów z mikrofonem etc. (swoją drogą nie rozumiem czemu te streamy są takie długie, mogłyby być krótsze a bardziej upakowane treścią) W ogóle dałoby się wymyśleć jak to mówi Total Bisquit "format" show. Czyli ustalić ile każdy odcinek będzie dokładnie trwał czasu, i na jakie panele można go podzielić, czy robić przerwę jeśli show jest długie, czy przygotowywać pytania od widzów wcześniej, czy jest potrzeba robienia tego live, etc, etc.
      Prowadzenie takiego show to dużo roboty i odpowiedzialności zwłaszcza kiedy rozmawia się z ludźmi z którymi nie ma się zbyt wiele wspólnego, bo są z innej części świata. Wydaje mi się że robiąc show dedykowane dla polaków odnieśliby większy sukces niż robiąc show dla WSZYSTKICH, mimo że potencjalanie artystów z całego świata jest więcej niż z Polski. Grunt to znaleźć sobie niszę i się w niej rozepchać. No i powadzenie tego po polsku pozwoliłoby im wejść na bardziej profesjonalny level.

      Sugerowałabym też zaczynać robić takie show z ludźmi których się zna osobiście, potem z dalszymi znajomymi, żeby wyrobić sobie dobry format i systematyczność zanim zacznie się zapraszać na takie podkasty obcych profesjonalistów.

      Usuń
    2. Cieszę się, że myślimy podobnie. Ja bardzo bym chciała coś takiego po polsku, nigdzie nie widziałam i muszę polegać właśnie na zagranicznych stronach/tutorialach/itd. Gdy słucha się po angielskiemu trzeba się wsłuchiwać i myśleć, po polsku mam ten komfort, że siedzę, nie patrzę na ekran, nie koncentruję się i to, co powinno, wpada mi do głowy, bo wszystko rozumiem.
      Myślę, że oni to trochę robią dla większej popularności - nic do nich nie mam, super, że w ogóle coś takiego wymyślili - żeby jak najwięcej osób brało w tym udział.
      Wracaj do maziania, ja czekam :D

      Usuń
  2. The Collective Podcast genialne :D Własnie skończyłam słuchać podkastu z Mackiem Kuciarą. Usłyszeć jak Maciej miauczy, a później przysłuchiwać się jakimś fantazjom o pierdzeniu w nowym aucie - BEZCENNE! Dzięki wielkie, dużo fanu mi to sprawiło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. xD .... dla każdego coś się znajdzie. :P

      Usuń
  3. wzielam sie za collective podcast i naprawde miodzio. co do level up, to tez podpisuje sie lapkami pod tym komentarzu o akcencie, plus dlugosc stream'a jest irytujaca i nie ma przerw na herbatke czy siusiu xD bogu dzieki ze wrzucaja to na YT i mozna po 'fakcie' obejrzec na spokojnie i w czesciach (dodatkowo ja mam taki dziwny zwyczaj ze nawet streamy slucham jak podcasty i wogole prawie nie zerkam na to co oni tam skrobia :P)
    a co do polskich podcastow - jak chcesz to sama zacznij :P ja chetnie poslucham :)
    ps. przeslucham w koncu tej przemowy neil'a i naprawde swietna, dzieki za link :)!
    pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D przemowa neila naprawdę chwyta za serce :) Fajnie że też to tak odebrałaś ^^

      Co do podkastu; uważam że czymś takim powinni się zajać ludzie którzy pracują na freelansie, bo mają bardziej elastyczny grafik, i mogliby się dostosowywać do nagrywania materiału w godzinach które odpowiadają gościom. Także póki co, to nie jestem ja :D

      Usuń